Jak na radost ze života

19:19
Možná patříte mezi lidi, kterým věta "jak na radost ze života" přijde nesmyslná a berou radost ze života jako běžnou denní rutinu. Já miluju svůj život, svou práci, svého psa.. Ale přesto se čas od času dostanu do nálady, která by se dala nazvat depresí. Jsem totiž hrozný řešitel (nejen hřešitel). Ale rozhodla jsem vyřešit své špatné nálady pomocí několika činností. Když nemám svůj den, pomáhá mi můj seznam "jak si udržet radost v životě." Možná tento seznam pomůže i vám. :) 

Na co se soustředím, když mi není zrovna do zpěvu?

1) Vděčnost

I když je člověk zachmuřený a má pocit, že je všechno naprd, vždycky jsou věci, za které může být vděčný. Za to, že jsem zdravá, mám skvělého psa, milující rodinu, super práci, střechu nad hlavou...


2) Plánování a kontrola nad svým životem

Pro svůj klid potřebuju mít věci naplánované a mít je pod kontrolou. Nemyslím tím, že musím mít nalajnový život od teď až napořád. A nevyhýbám se ani spontánním nápadům. Ale mám ráda přehled o tom, co mě v průběhu dne čeká a s čím můžu počítat. Pokud se dostaní nějaké milé překvapení, jen dobře.   

3) Vyhýbám se nerozhodným lidem

To nejspíš souvisí s bodem 2. Pro mě osobně je velice ubíjející, když mi člověk odpoví na otázku "ještě nevím", "asi" nebo "možná". Jak mám pak vědět, s čím můžu počítat??

4) Pracuji, když mám energii 

Samozřejmě pracuji, i když mám méně energie. Ale ve chvíli, kdy hýřím spoustou duševních i fyzických sil se naplno věnuji obtížnější pracovním úkolům a takové věci, jako jsou maily, si nechávám na později. 


5) Používám papír a bez seznamu nefunguju

Tohle má pro mě dvojí účinek. Jednak, co si nenapíšu, to za chvíli nevím. A druhá věc je uspokojení z toho, že si daný bod odškrtnu. A co teprve, když se ke konci pracovního dne podívám na to, jaký seznam jsem zvládla. To je panečku pocit zadostiučinění. 

6) Telefon = rozptýlení = prodloužení pracovního dne

Podle výzkumů, když vás někdo nebo něco vyruší v práci, trvá pak 15 minut, než se člověk zase dostane do koncentrace. A to nemluvím o prokrastinaci v podobě Facebooku, Instagramu či dalších podobných sociálních sítí. Nejsem v tomhle sice svatá, ale snažím se na telefon koukat, co nejméně. 

7) Přestávky

Přestávky jsou důležité. To už víme od dob povinné školní docházky. Je dobré si dát pauzu, když už vám přestává mozek fungovat. Procházka po pokoji či kanceláři, rychlé kafe, anebo v případě velké nouze i něco sladkého nebo vyběhnutí na čerstvý vzduch. 


8) Cvičení

Zde asi není co dodat. Je důležité pro naše tělo i mysl. 

9) Nesleduji zprávy 

Zkrátka se na ně nedívám. Nepotřebuju se jimi zbytečně stresovat a rozčilovat se. Vybírám si sama co chci vědět. 

10) Soustředím se na pozitivní maličkosti během dne 

Třeba, že jsem stihla tramvaj, v restauraci mají můj oblíbený zákusek, anebo jsem dostala 10. kávou od Starbucks zdarma. 


A to nejdůležitější - zbavit se zátěže, která vás táhne dolu a uzavřít nedořešené věci. Což není věc, kterou člověk vyřeší za jeden den. Ale takovéhle věci jsou jak koule na noze, a proto je dobré na nich systematicky pracovat. Zbavte se koule a hned se vám bude lehčeji procházet životem. :) 

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.