Šípková Růženka aneb potřebuji spánek

15:17
To, že spánek je důležitý pro naše tělo i psychiku, asi víme všichni. Spánek je důležitý proces pro regeneraci našich duševních i fyzický sil. Potřeba spánku se lehce liší u každého člověka, obvykle to bývá 8 hodin. No ale dost teorie, kterou všichni známe.

Spánek je jednou z oblíbených částí mého dne. Nicméně, když jsem si nabrala dvě práce, začala jsem zjišťovat, že moje oblíbená část dne mě tak trochu zdržuje. Jasně, stihnu pracovní věci, ale kde je nějaký osobní život nebo nedej bože údržba pořádku v bytě. Zkusila jsem tedy na týden spánek omezit. A od pondělka jsem začala spát výrazně méně. Maximálně šest hodin, jednu noc pouze dvě hodiny a tu další cca tři. Teď je neděle a já shrnuji příznaky nedostatku spánku na konkrétních příkladech.


Důsledky spánkového deficitu:

Mezi typické příznaky nedostatku spánku patří únava během dne. Člověk je celkově otupělý, zimomřivý, necítí se dobře, má pocit celkové slabosti, bolí ho svaly, může ho bolet hlava, má zpomalené reakce a hůře se soustředí - takže bych nejradši zalezla do postele, protože jsem jisto jistě nemocná.

Horší koncentrace - ano to je ta chvíle, kdy sedíte nad počítačem, máte spoustu, opravdu spoustu práce, ale vlastně se nemůžete na nic soustředit, a tak zapnete Facebooku a sledujete, co se děje ve světe.

Horší fyzická kondice - dvě patra do schodů a hledáte plíce, které pravděpodobně zůstaly hned v přízemí.



Vyšší riziko pracovních úrazů - když vám například spadne propiska a při zvedaní se praštíte do hlavy o stůl.. naprosto běžná záležitost.

Nervová labilita a sklon k depresím - takže pokud se rozbrečíte proto, že vám upadl poslední kousek čokolády a pes vám po něm skočil, začíná to být problém. Stejně jako, když brečíte u Zachraňte Willyho. :D

Větší riziko infarktu - v mém případě způsobené pohledem do zrcadla. Kruhy pod očima, že zombie hadr, pleť jak puberťák a výraz tupouna. 

Suma sumárum, v neděli odpoledne silně závidím Šípkové Růžence, že se tak prospala, koneckonců dorůžova. Takže dneska končím s omezováním spánku a najíždím na starý dobrý spací režim. :) 




Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.